dijous, 17 de febrer del 2011

Les Kokeshi


White Kokeshi


Fa uns anys vaig fer un viatge a Japó i vaig tornar fascinada de la seva cultura i els seus paisatges. Entre el miler de coses que vaig portar d’allà hi ha un parell de ninetes Kokeshi encantadores, que ara m’han servit d’inspiració per al disseny d’uns fermalls de feltre. M’he basat en la Kokeshi que vaig comprar a Kyoto que podeu veure a la foto. La de feltre l’he fet en blanc, rosat i gris perla per ser fidel als tons marfil de la nina original. Les floreres del vestit estan brodades a mà.

Aquí teniu una mica d’informació de les Kokeshi: Són unes nines tradicionals japoneses originals del nord de l’illa. Són de fusta fetes a mà i normalment tenen un tronc senzill, decorat amb motius florals, i el cap arrodonit i amb el rostre pintat amb línies senzilles i delicades. Sembla que el seu origen es remunta a dos-cents anys enrere, dins el Període Edo, i les van començar a elaborar els artesans de la fusta de Tohoku per obsequiar els visitants de les aigües termals de la zona. De Kokeshi tradicionals n’hi ha onze tipus, tot i que després de la II Guerra Mundial van sorgir també les creatives, que porten la marca i estil del seu creador.


//

White Kokeshi (detail)

Hace unos años realicé un viaje a Japón y volví fascinada de su cultura y sus paisajes. Entre los miles de coses que me traje de allí hay un par de muñecas Kokeshi encantadoras, que me han servido de inspiración para unos broches de fieltro. Me he basado en la Kokeshi que compré en Kyoto que podeís ver en la foto. La del broche la he realizado en blanco, rosa y gris perla para ser fiel a los tonos marfil de la muñeca original. Las flores del vestido están bordadas a mano.

Aquí tenéis un poc de información de las Kokeshi: Son unas muñecas tradicionales japonesas originarias del norte de la isla. Están hechas a mano con madera y normalmente tienen un tronco sencillo, decorado con motivos florales, y la cabeza redondeada y con el rostro pintado con líneas delicadas. Su origen ser remonta a 200 años atrás dentro del Periodo Edo, y las realizaban los artesanos de la madera de Tohoku para obsequiar a los visitantes de las aguas termales de la zona. Hay once tipos de Kokeshi tradicionales aunque después de la II Guerra Mundial surgieron también las creativas, que llevan la marca i estilo personal de su creador.

Invocant la primavera / Invocando la primavera

Encara fa fred, però els dies es comencen a allargar i ja comencem a tenir ganes de sentir la primavera. Jo m'he adelantat i ja m'he...